söndag, februari 20, 2011

Layla Anwar - Irak är min största kärlek - och samtidigt den största besvikelsen


Layla Anwar - vem jag är? Den Eviga frågan. Har ännu inte fullt ut räknat ut det. Det man behöver veta om mig är att jag är en person från Mellanöstern, en Arabkvinna

- i 40-årsåldern och gammal nog att veta bättre. Jag har inget hemland. Jag lever samtidigt i Irak, Libanon, Palestina, Jordanien, Syrien och Egypten... Allt annat är grädde på moset.

Så den 19 feb 2011 protesterade irakierna... protesterade mot vaddå?
Protesterar mot korruption, det näst mest korrupta landet i världen. Protesterar för bröd, för vatten och för electricitet, då 50% av befolkningen är arbetslösa, särskilt SUNNI ARABER. FAKTA.

Protesterar ta mig i aschlet. Var var ni då de amerikanska tanksen rullade in? Var var ni då de sektaristiska shia och deras turbanklädda mullor svindlade er på ett par hundra dollar för ett finger doppat i mörkrött bläck för att ge en "demokratisk" röst...Var var ni då vi flydde i drivor, levde hundliv i exil...Var var ni då milisen som ni prisat och dansat för decimerade oss alla? Var i helvete var ni?

Var var ni, då ni lät en annan sekteristisk hora från Iran återta makten, en sekund i ämbetet och ni satt där och talade om nationell försoning och röstlådor?!
Var var ni då det irakiska motståndet ENSAM kämpade mot invasionen?
Samma skurk som installerat den mest korrupta regim som river isär oss alla...vilket betyder att stjäla våra resurser, att tortera era egna, att låta tusentals av oss ruttna i fängelset som vore de mindre värda... var i helvete var ni?

Jag ser er på TV med era slipsar och ni ger luft åt ert tal om konstitutionen och lagen? Vad för konstitution och vilken jävla lag? Där finns INGEN konstitution under Ockupation, INGEN konstitution under amerikansk och iransk överhöghet. Och där finns INGEN lag.

Att kräva bättre levnadsförhållanden av nickedockor är IDIOTI. Hundratals utländska företagare tjänar pengar på era axlar, tar in sitt eget folk och lämnar er så kallade välutbildade klass som så kallade arbetare i ert eget land.

Ditto för de skit-iranska företag ni bugar er för som några jävla idoler, just för att de bär turbaner, stjäl era resurser, ert land och allt ni äger, era jävla idioter.
Och hur är det med era fucked up Kurder? Tror ni på något sätt att ni skulle vara bättre? Er Barazani som ni dansar för som några jävla apor, i lön gör han några coola en miljon dollar i månaden...

Och ni ylar om det jävla Kurdistan. Vad då för Kurdistan? Ni pastorala fåraherdar.
Det Kurdistan som Israel bygger åt er?!!!

Så var befann ni er?

Nu river ni sönder era IDkort i protest, och säger ni inte längre är irakier...

Ta igen er, er skenhelighet.

Irak är min största kärlek och ni är min största besvikelse.

Gå och protestera så mycket ni vill, jag lånar er inte min röst. Jag har varit en ensam röst under de gångna fem åren och lidit den största förnedring i ert namn.

Gå ni och protestera på vad sätt ni vill, men en sak ska ni vara klar över --- det är inte bröd, jobb, electricitet och vatten ni behöver protestera mot... det första att protestera mot är ockupationen! Det hade varit en bra start.



övers ingrid Ternert

Etiketter: