tisdag, juni 21, 2011

Tills såren i Irak läker...




av Layla Anwar 20 juni 2011

Ett sår som aldrig läker...
Gud arbetar på de underligaste sätt....Han, Hon, Den uttrycker sig på de flesta sätt..och i Tystnad...

Gud är Gud...och jag är jag.

Gud är aldrig sårad...teoretiskt sett. Efterson han är omnipresent och omnipotent...ber jag om att få vara annorlunda.

Gud korsfästes 2003, då ni förverkade ert samvete.

Efterson det var ett sluttande plan neråt... har Guds namn åkallats 5 gånger om dagen och en gång på en söndag...Gud skrattar åt er.

Han säger - Jag behöver inte era ritualer idag, jag behöver er sanning.

Den Sanning som ingen yppar längre...den sanning som varit, det är...sanningen som återstår...gömd under massan av ett politiskt korrekt överdrag, under filtar av glömska -sanningen om den största armada sedan det andra världskriget, som består av Pentagonanställda.

Varför? är frågan jag ställer för mig själv... Inga WMDs- massförstörelsevapen, inga bindningar till Al-Qaida... bokstavligt talat ett oskyldigt folk och ett oskyldigt land...Varför?

Olja, skriker era alternativa webbsidor ut...drick den jävla oljan. Drick.

Varför...är frågan som håller på att bråkar med mig...som rånar mig på min sömn...varför, är en fråga som fått fem miljoner barn till barnhem...

Varför är den fråga som river i mig som en icke önskvärd hand som griper efter mig i mörkret...

Jag står inte ut med er tystnad, jag står inte ut med er dövhet... jag står inte ut med någonting av det...i 8 år.... döljer ni ropen, och de genljuder i mina öron. De fortsätter att ljuda. De skakar om mitt liv...tills rättvisa är skipad, tills dess såret accepterar att bli läkt...

-----

BAGHDAD, 24 May 2009 (IRIN) - Some 20-25 percent of Iraq’s estimated 27 million population lives below the country’s poverty line, a government survey released on 21 May has found. Though wide disparities were found between northern and southern provinces, the government said the results were better than expected.

"Poverty is concentrated in the Iraqi rural areas more than in the urban areas in all provinces," said the survey, which was conducted by the Iraqi Ministry of Planning and Development Cooperation.

It found that the highest poverty rate was in the southern province of Muthana with 49 percent, followed by the central provinces of Babil with 41 percent and Salaheddin with 40 percent.

The lowest poverty rates were in the three northern provinces that make up Iraq’s self-ruled Kurdistan Region: Dahouk, with 10 percent living below the poverty line, and Erbil and Sulaimaniyah with 3 percent each.

The survey defines poverty as living on 76,896 Iraqi dinars (about $66) a month, or $2.2 a day.

Better than expected
Abdul-Zahra al-Hindawi, spokesman for the planning ministry's Central Organization for Statistics and Information Technology, blamed unemployment, dilapidated infrastructure and corruption as the causes for the high poverty rates - but thought the rates would have been even higher.

"We expected to find higher rates of poverty for many reasons but we found that the state-run food programme has a big role in assisting poor people," al-Hindawi told IRIN.

He added that a supreme governmental committee, made up of lawmakers and representatives of different ministries, is drawing up a strategy to alleviate poverty in the country. This 2010-2014 anti-poverty strategy will be released in the second half of 2009, he said.

"We are certain that poverty rates will be reduced in the coming few years if a big role is given to Iraq’s private sector in economic development," al-Hindawi said.

Iraq's food rationing system, known as the Public Distribution System, was set up in 1995 as part of the UN’s oil-for-food programme following Iraq's invasion of Kuwait 17 years ago. However, it has been crumbling since the US-led invasion of Iraq in 2003 due to insecurity, poor management and corruption.

sm/ar/ed

Etiketter: