tisdag, januari 17, 2012

Arab Woman om Usasoldaternas 'Pisstävlingar' på dödade afghaner


17 januari 2012 Pissing Contests...PissTävlingar
av Layla Anwar - An Arab Woman Blues
Jag har läst en hel del om politiken i "urinering", en serie artiklar som ger uttryck för "indignation" vad gäller den video som stolt cirkulerat om vissa av era "modiga" pojkar som "urinerar" på döda afghanska kroppar efter att ni har mördat dom.
Alla era främsta och propra "samvets"människor har visat indignation, inklusive er uppspelta fru Clinton, hon som också har för vana att sätta igång och skratta otroligt, då döda kroppar dyker upp på hennes telefonskärm. Man har sagt oss att detta med att "urinera" på döda kroppar vare sig är del av er moral eller er etik.

OK jag vet att ni fortfarande försöker räkna ut vad de här två orden betyder - moral och etik, men vid det här laget vet vi redan, att ni använder ord som ni knappast förstår betydelsen av.

Rent ut sagt förstår jag inte all denna indignation som plötsligt gripit er?! Och vad betyder det att "urinera"? Kan ni inte använda de verkliga orden - efter att alla era pojkar pissat på de döda. Anses "urinering" som mer renligt, medicinskt? Eller är kanske meningen att göra detta mer artigt och mer acceptabelt? Nej mina vänner, ni har helt enkelt pissat på de döda.

Är detta en av era underliga vanor, att pissa på de döda? Inte alls.

Jag minns då jag hade "privilegiet" att tillbringa en viss tid i England, då de engelska gossarna, när man stängt puben, hade tävlat om vem som kunde pissa längst. De samlades i flockar som hundar och började pissa överallt,att markera territoriet. Hur mycket är det som skiljer er från hundarna?

Min vän hade en hund, och då hennes far dog i sin säng stod hunden hela tiden vid hans döda kropp och vaktade, tills min vän anlänt... hunden var mer nobel. Han kände sitt revir och sina skyldigheter... som hund, men då det gäller er stolthet över er själva, att vara "människor", "fria människor"...

Så att tävla om att pissa längst är i er "kultur" inte säskilt konstigt, det är något manligt AngloSaxiskt, och jag är säker på att det "modiga" som stinker från Amerika måste ha fångat detta AngloSaxiska kulturella fel...som ett slags nationellt arv, ett slags kulturellt "arv".

Dessutom, varför all denna upprördhet, denna oro vid ordet "urinering"? Var det så att era "modiga" pissat på de levande?

Men det har dom naturligtvis gjort, då jag vid otaliga tillfällen har rapporterat om detta ... men då såg jag ingen indignation -- istället blev jag kallad lögnare, vansinnig. NEJ ni smutsiga bastarder, jag är vare sig lögnare eller dåre... snarare en polerad diamant.

I juli 2008 - skrev jag om Ahmad och detta är vad jag hade att säga: "Då de anlänt, placerade man dom i ett hörn i en smutsig cell och började pissa på deras sårade kroppar medan de skrattade hysteriskt. Utan att vara nöjd med bara det, tog de(amerikanerna) in en balja som användes till att samla skit från deras mobila toaletter och tömde den över Ahmad och de andra fångarnas huvuden"

Jag har skrivit om Ahmad i Baghdad...Jag har skrivit om kvinnorna ni bundit med benen isär, tills ni delat kropparna på mitten... delat deras kroppar, deras själar och deras mänsklighet... Jag skulle starkt föreslå att ni läser det jag skrivit - Jag kallar det för "Korsfäst av Friheten".


övers Ingrid Ternert

Etiketter: